שטרודל בבירה האוסטרית – חוויות מוינה

סוכריות וכרישים על וינה:

סוכריות:

• וינה היא עיר מדהימה עם אווירה קלאסית, מומלץ לבקר בקיץ.
  • שופינג בעונת הסיילים! קניתי קניות במשקל 13 ק”ג ב-4 ימים… תשמרו מקום במזוודה!
  • המקומות הכי טובים לשופינג בוינה: קניון SCS, מדרחוב מריה הלפר, איזור קתדרלת San Stephan.
  • לא לפספס את פסטיבל הסרטים של וינה ביולי-אוגוסט. מקרינים סרטים ליד בית העירייה ויש המון דוכני אוכל מכל העולם ואווירה מגניבה.
  • ממליצה על מלון Mercure City Wein– מחיר מאוד זול ותמורה מעולה למחיר.
  • מקומות מומלצים לפעם הראשונה בוינה: ארמון שנברון, כנסיית San Stephan, מסעדת Figlmueller, שוק נאשמרקט.
  • וינה מספקת חוויה קולינרית עשירה: שניצלים, שטרודלים, קינוחים מדהימים ו-Aperol Spritz.
  • מקומות לקינוחים בוינה: Demel, Café Mozart, Café Central.
  • התחבורה הציבורית של וינה מאוד נוחה. כדאי לקנות כרטיס שבועי/לפי ימים (תלוי בזמן שבו תטיילו).
  • להוריד את האפליקציה של התחבורה הציבורית- מאוד עזרה לנו!
  • נהג הסעות ישראלי בוינה מומלץ: ציון סופיאב טלפון: 847561203 676 43+ אימייל: zionsof@gmail.com.
  • ממליצה להיעזר בקבוצת הפייסבוק וינה למטיילים.
  • מוזמנים לצפות בסרטון הסיכום של הטיול כאן

כרישים:

• כמו רוב הערים האירופאיות- וינה לא זולה במיוחד (הכוונה בעיקר למסעדות ואטרקציות שונות).
  • החנויות והאטרקציות בוינה נסגרות מאוד מוקדם (בדרך כלל ב-18:00).
  • ביום ראשון כל החנויות סגורות (כולל הקניון והסופר), מלבד חנויות המזכרות. לא להשאיר קניות ליום ראשון.
  • מוזיאון פרויד- אמנם מרגש, אך מעט מאכזב משום שהוא כמעט חסר חפצים. מומלץ למעריצי פרויד בלבד.

טסתי לוינה ביולי 2017 ל-4 ימים מלאים.

הרכב: 5 חברות + עוד חברה שגרה בוינה. לירון מתגוררת בוינה כבר קרוב לשנתיים. בהיותה פאשיניסטה וחובבת תרבות, היה לי ברור שהיא תמליץ על המקומות הכי שווים בעיר 🙂

טסנו באלעל, טיסה ישירה, 350 דולר. הזמנו כמה חודשים מראש. בהלוך- מטוס חדיש, בואינג גדול, נוח למדי (למרות שפיצלו ביננו וישבתי לבד). בחזור- מטוס UP קטן עם שירות של אלעל. כריך במקום ארוחה. הטיסות יצאו בזמן.

לנו במלון Mercure City Wein. הזמנו כמה חודשים מראש ללא אפשרות ביטול (100 אירו ללילה לחדר ל-3). המלון ממוקם בצמוד לקנאל, קרוב יחסית לאיזור הבילויים, 10 דקות הליכה מתחנת המטרו הקרובה. מלון 4 כוכבים עם חדרים גדולים ושירות נהדר (יש גם בחור ישראלי שעובד בקבלה ונתן לנו טיפים טובים).

נסענו מהשדה עם נהג ההסעות ציון- סגרנו איתו מראש באמצעות המייל. ציון מאוד נחמד ולוקח מחירים סבירים.

היום הראשון- סטפנפלאץ, פיגלמולר ומוזיאון פרויד

נחתנו בוינה בבוקר ונסענו ישר למלון, שם השארנו את המזוודות בשמירת החפצים. הלכנו ברגל למרכז העיר העתיקה- איזור Stephanplatz, שם עשינו שופינג בזארה (מחירים זולים!) וביקרנו בכנסייה המדהימה (כניסה חינם, תשלום לעלייה לתצפית).

קתדרלת סן-סטפן

פגשנו את לירון והלכנו איתה למסעדת השניצלים הידועה Figlmueller, סניף Lugec. זה לא הסניף המקורי, אבל בסניף הזה יש יותר מגוון. בגלל שאני צמחונית, הסתפקתי במנת אורז קארי, שהייתה מעולה. ניסינו כמה סוגים של שפריץ (Spritz)- משקה אלכוהולי הכולל יין וסודה. מאותו רגע התקיימנו כמעט כל הטיול על השפריץ הטעים הזה 🙂

לאחר מכן הלכנו ברגל למוזיאון פרויד. פרויד התגורר בוינה 47 שנה, עד שברח מהנאצים לאנגליה. מביתו לא נשאר כמעט כלום (כולל לא הספה המפורסמת), אבל במוזיאון אפשר לראות כתבים שלו, תמונות, קצת ריהוט וסרטים מארכיון המשפחתי. מאוד נחמד למעריצי פרויד (אנחנו פסיכולוגיות, אז מצאנו עניין במוזיאון).

פרויד ליד שולחן הכתיבה. מתוך מוזיאון פרויד בוינה

בערב סעדנו במסעדה האיטלקית במלון hours 25. המסעדה נמצאת בחצר המלון, ויש בה מנות איטלקיות מעולות. לאחר מכן עלינו לבר בקומה החמישית של המלון, משם נשקף נוף לפרלמנט.

היום השני- סיור מאורגן, נאשמארקט ופסטיבל הסרטים

יצאנו לסיור חינמי מאורגן. הסיור יוצא כל יום ב-10:00 וב-14:00 מהמזרקה ליד מוזיאון אלברטינה. רצוי להירשם מראש- לא אפשרו לחלק מהאנשים שלא נרשמו להצטרף לסיור. הסיור ב-3 שעות והוא מקיף את כל האטרקציות המרכזיות של וינה- עובר ליד ארמון הופבורג, מוזיאון לתולדות האומנות, הפרלמנט, בית הרכיבה הספרדי, הרובע היהודי ועוד. בסוף הסיור נהוג לתת טיפ למדריך- בין 10-20 אירו. במהלך הסיור נתקלנו במצעד צבאי מרשים, ליד ארמון הופבורג.

מצעד צבאי.
קפה מוצרט. קינוחים מדהימים.

בצהריים סעדנו בקפה מוצרט מול האלברטינה. בית קפה יוקרתי ומרשים- בדיעבד כדאי לבוא לשם בעיקר לקינוחים (האוכל יקר והמנות קטנות). הקינוחים מדהימים.

אחר הצהריים המשכנו לשוק נאשמרקט– נמצא ליד כיכר קרלפלאץ. בשוק יש מסעדות ודוכני אוכל, ירקות ופירות וגם חנויות מזכרות וכלי בית. מאוד מומלץ לבקר שם כשעה-שעתיים.

שוק נאשמרקט

בערב ביקרנו בפסטיבל הסרטים ליד בית העירייה- פסטיבל מדהים שמתקיים כל יולי-אוגוסט. מוקמים בו דוכני אוכל רבים מכל העולם (למשל, אוכל וייאטנמי, אוכל הודי, אוכל אוסטרי טיפוסי, קינוחים מעניינים וכו’). על בניין העירייה נפרש מסך שעליו מוקרנים סרטים- הסרטים די משעממים (בערב הראשון שהיינו הוקרן אגם הברבורים בגרסת מחול מודרני ובערב השני קונצרט). אבל, האווירה מדהימה.

פסטיבל הסרטים ליד בניין העירייה. פתוח ביולי-אוגוסט.

לאחר הפסטיבל המשכנו למועדון Volksgarten– עולה 13 אירו כניסה, כדאי לבוא מוקדם (לפני חצות) אחרת קשה להיכנס. אנחנו נכנסנו למועדון שצמוד עליו, שהיה בנושא “חדי קרן” (בלונים של חדי קרן, בובות חדי קרן וכו’).

היום השלישי- שופינג וארמון שנברון

התחלנו את היום בקניון SCS. מדובר בקניון ענק הכולל 330 חנויות, בניהן פרימארק (קומה אחת, אבל חנות גדולה למדי). כדי להגיע לקניון, יש שתי דרכים אפשריות:

1. לקחת טראם מבניין האופרה לכיוון באדן ומשם שאטל.
  2. לנסוע לתחנה האחרונה של קו U6 ומשם שאטל של איקאה.

אנחנו בחרנו באופציה השנייה. הנסיעה ארכה כ-40 דקות והיא לא הייתה מסובכת כמו שחשבתי. מאוד קל למצוא את השאטל מחוץ לתחנת המטרו.

הקדשנו לקניון קצת יותר מ-4 שעות, אם אפשר כדאי לשמור יותר זמן. כמו שאמרתי, הקניון ענק וכולל המון חנויות כמו H&M, ברשקה, זארה, פרימרק, פוסיל, סוואץ’ ועוד רבים וטובים. חנויות ילדים כגון לגו ו-Muller וחנות שלמה רק לשוקולד Lindt. מחירים מאוד טובים (למשל, סוודרים ב15-20 אירו, שמלות ב-20 אירו וכו’). כמו כן, יש בו מתחם של אוכל מהיר ומסעדות.  יש האומרים שאין טעם לנסוע אליו כי יש הכל בוינה עצמה (במרכז העיר). אני דווקא מאוד ממליצה, כי שם החנויות מרוכזות יחדיו.

לאחר הקניון נסענו לארמון שנברון. הזמנו כרטיסים מראש לשעה מסוימת (15:00-15:30), אפשר להגיע רק בטווח השעות הזה. אומרים שאם לא קונים כרטיסים מראש, התור בארמון מאוד ארוך, אך מצד שני יש את החיסרון שחייבים להגיע לשם בשעה מסוימת (למשל, אנחנו הגענו ב-15:25 ואם היינו מאחרות בכמה דקות לא היינו נכנסות). הזמנו את “סיור אימפריאל” שהוא הסיור הבסיסי (22 חדרים), לדעתי הוא מספיק. זהו לא בדיוק סיור, אלא אפשרות להיכנס לחדרים של הארמון ולקבל אודיו גייד. הארמון דומה למדי לארמון ורסאי שבצרפת, הוא יפה מאוד מבפנים וכולל תמונות וריהוט מקורי של שושלת הקיסרים האוסטרית.

ארמון שנברון. תזכורת לשושלת הקיסרות האוסטרית.

לאחר הביקור בארמון, טיילנו בגני הארמון היפים. בגני שנברון יש גם גן חיות ומבוך בתשלום נוסף. הגענו לבית קפה Landtmann שנמצא קרוב לכניסה לגן החיות, שם עשינו עצירה לקפה ולשטרודל. בזמן שישבנו שם החל לרדת גשם זלעפות ובדרך חזרה לארמון נרטבנו מעט.

גני ארמון שנברון.

בערב ביקרנו שוב בפסטיבל הסרטים ונהננו מדוכני האוכל.

היום הרביעי- אלברטינה וחדר בריחה

עברנו ברובע היהודי והגענו במקרה לבית הקפה Joma. בו אכלנו ארוחת בוקר מדהימה- ביצים בנוסח אגז בנדיקט (אני אכלתי Eggs Florentine, מנה של ביצים עלומות על מצע תרד ולחמניות), סלמון מעושן ושוקו שעליו ציירו בקצף דובי. השירות היה אדיב. מומלץ מאוד.

קפה JOMA. ארוחת בוקר מומלצת.

המשכנו למוזיאון אלברטינה, שבו הוצגה תערוכה של מונה ופיקסו. מלבד התערוכה, מוצגת בו תערוכת צילום, תערוכה של אומנות מודרנית ואגף שבו נמצאים חדרי הארמון המקוריים שבו התגוררו אנשי האצולה (ביתה של הקיסרית מריה-תרזה ובעלה, מייסד מוזיאון האלברטינה).

חדר בארמון, מוזיאון אלברטינה.

לאחר המוזיאון המשכנו לחדר הבריחה Crime Runners. זהו למעשה חדר בילוש, שבו נותנים משימה בלשית (בוידאו) שאותה צריך לפצח. יש כמה חדרים, לפי “פרקים”, אנחנו עשינו את הפרק הראשון. הכול באנגלית, אז אין בעיה להבין. בגלל שאין לנו המון ניסיון עם חדרי בריחה, החדר היה מעט קשה עבורנו, אבל נחמד מאוד.

את ארוחת הצהריים סעדנו במסעדת Vapiano– רשת מסעדות איטלקיות. נותנים כרטיס בכניסה, איתו מזמינים מה שרוצים (פיצות, פסטות, מרקים וכו’) ומשלמים בסוף. מומלץ.

חזרנו למלון ומשם ציון בא לאסוף אותנו לשדה התעופה.

שיהיה לכם טיול מתוק!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!

Comments

comments

7 thoughts on “שטרודל בבירה האוסטרית – חוויות מוינה”