שיט באחת הספינות הגדולות בעולם- Allure of the Seas

סוכריות:

• ספינה ענקית ומדהימה, פשוט כיף צרוף.
  • אינספור אופציות בידור (קשה לבחור מרוב המגוון!). לא תשתעממו שם לשנייה.
  • מתאים מאוד למשפחות. הרבה פעילויות לילדים.
  • אוכל נהדר! ומאוד מגוון.
  • כמו בכל הקרוזים של Royal Caribbean, השירות מצוין.
  • המון אופציות בילוי לערב: הצגות, ברים, מועדונים (סלסה, ג’אז, קריוקי, ריקודים) ועוד.
  • מי שמחפש מה לעשות בקוזומל (מקסיקו)- ממליצה על הסיורים המאורגנים של עומר בר: צלילת היכרות, צלילות מודרכות מסירה לצוללים מוסמכים, הפלגה ושנירקול בסירה פרטית (מאוד מומלץ!). מי שמעוניין, מוזמנים לפנות למאיר בטלפון 0506776416 או בפייסבוק.
  • ממליצה לצפות כתבה בה אני ומני התראיינו בנושא קרוזים

כרישים:

• בגלל שהספינה כל כך גדולה, לא רואים את אותם אנשים כל הזמן וקשה יותר להכיר אנשים חדשים.
  • עוד חיסרון של ספינה גדולה- הרבה הליכה בתוך הספינה.
  • לפי דעתי, המסלול שבחרנו (הקריבים המערביים) נחמד, אבל יש מסלולים מוצלחים ממנו. חלק מהיעדים לא מיצינו כמו שצריך.
  • מאידך, יש 3 ימים בים. למרות שיש המון אופציות לבילוי על הספינה, זה עדיין יותר מדי.
  • האטרקציות שהספינה מציעה מאוד יקרות (לא בחרנו אף אטרקציה).
  • כמו בשאר הקרוזים, צריך להיזהר מלשלם יותר מדי על האקסטרות.

באוקטובר 2014 יצאנו (אני, מני וההורים שלי) לקרוז של 8 ימים על Allure of the Seas, שאז הייתה הספינה הכי גדולה בעולם (מאז בנו את ההרמוני). היא מכילה 6000 נוסעים! אין לתאר את התחושה בספינה הזאת. היא כל כך גדולה שאתה מאבד אוריינטציה בפנים. יש בה פארק מרכזי ענק עם בתי קפה, קניון עם חנויות ומסעדות, חמישה מועדונים שונים, משטח החלקה על הקרח, תיאטרון עם הצגות מברודווי והמון בריכות. לקרוא לספינה הזאת עיר זה Understatement.

עם כל כך הרבה אופציות בילוי ובידור אפשר גם לא לצאת מהספינה שבוע ועדיין לא למצות את הכל. אבל, כמובן, חבל לפספס את נקודות העצירה. אנחנו שטנו במסלול הקריביים המערביים: האיטי, ג’מייקה וקוזומל (מקסיקו). בגלל שהקרוז ארך שבוע, היו גם שלושה ימים שלמים בים.

ביום הראשון, עלינו לספינה מפורט לודרדייל (Fort Lauderdale)- עיר בפלורידה עם נמל ענק. הגענו לשם לאחר מספר ימים במיאמי והחזרנו את הרכב בסוכנות הרכב שבנמל. הצ’ק אין מעט מסורבל, בגלל כמות האנשים המטורפת (חיכינו די הרבה זמן בתור).

לאחר מכן התמקמנו בחדרים- לקחנו חדרים עם חלון, אך בלי מרפסת. עשינו סיבוב להכרת הספינה הענקית הזאת.

המסעדות שהכי אהבנו בקרוז (מסעדות חינמיות): פיצריה שאפשר להזמין בה איזה פיצה שרוצים בחינם, מעדניה עם קינוחים ממש ממש שווים ובית קפה עם כריכים וסלטים. חוץ מזה, יש גם מסעדות בתשלום (כגון מסעדה אסייתית ובשרית).

פיצריה חינמית באוניה.

היום השני– בים. יום שלם של פעילויות נופש- בריכה וג’קוזי חיצוני, אוכל (והרבה), קזינו ובערב- מופע אקרובטיקה מרשים. בערב יצאנו למועדון הסלסה שבספינה (שאירח מדי יום להקת סלסה ששרה וניגנה) ולבר הקריוקי.

ביום השלישי הגענו להאיטי, לאיזור שנקרא Labadee. זהו חוף נחמד שספינות רויאל קריביאן מגיעות אליו. אין שם יותר מדי מה לעשות, בעיקר אטרקציות של הספינה כמו אומגה ומתנפחים לילדים.

חוף לבדי, האיטי

אנחנו, כאמור, לא לקחנו אטרקציות, אז בעיקר היינו בחוף- זהו חוף יפיפה שבו למים יש שני צבעים (כהה ובהיר). קרוב לחוף המקומיים הקימו מעין “שוק” של מזכרות ותמונות וגם העלו מופע של שירה וריקודים.

בערב ניצלנו את ה-Happy Hour כדי לשתות קוקטיילים באחד הברים הרבים בספינה ויצאנו למועדון הריקודים.

ביום הרביעי הגענו לג’מייקה, לנמל Falmouth. זה היה היעד הכי מאכזב מבחינתי. האיזור של הנמל מלא בחנויות תכשיטים, שדי ברור שמיועדות לתיירי הקרוזים. ברגע שיוצאים מהנמל, מגיעים לאיזור מאוד עני  ואין שם יותר מדי מה לעשות. לקחנו נהג עם רכב שלקח אותנו לאיזור מונטגו ביי (Montego Bay). יש שם חוף נחמד ומסעדה גדולה ונחמדה בשם Margaritaville .

החוף בג’מייקה

בערב צפינו בהצגה  “שיקגו” באולם המופעים של הספינה. לאחר מכן הסתובבנו בין המועדונים ופקדנו את מועדון הג’אז, שם הופיעה זמרת ג’אז עם להקה.

ביום החמישי היינו בים. במהלך היום עשינו סימולטור של גלישת גלים והחלקנו על הקרח. בערב צפינו במופע אקרובטיקה של החלקה על הקרח.

וכמובן, פקדנו את הקזינו כמו בכל יום 🙂

ביום השישי הגענו לקוזומל שבמקסיקו. שכרנו רכב עם נהג שלקח אותנו להריסות שבט המאיה. לאחר מכן אכלנו ארוחת צהריים במסעדה מקסיקנית מעולה בשם Toro’s place.

משם המשכנו לחוף מהמם וקנינו מזכרות בשוק המזכרות ליד הספינה.

החוף בקוזומל

מי שמעוניין לבצע צלילות וצלילות היכרות- זה המקום. באיזור הדרומי של קוזומל יש אתרי שנרקול מדהימים שבהם אפשר לראות צבים, לובסטרים ועטלפי ים, כמו גם דגים מיוחדים ואלמוגים. מי שמעוניין שיפנה למאיר זילברמן (תגידו שהגעתם דרך טיוליס).

בערב התקיים “ערב קפטן” שבו כולם מתלבשים יפה (זהו ערב רשמי- Formal Night) וקפטן הספינה נואם ולאחר מכן לוחץ ידיים ומצטלם עם מי שרוצה. מאוחר יותר הקרינו סרט ליד הבריכה. אחר כך, כמובן, הלכנו לכל המועדונים.

ביום השביעי היינו בים. במהלך היום התקיים מופע אקרובטיקה מדהים ליד הבריכה. בערב התקיים מצעד ברחבה של דמויות DreamWorks (כוכבי הסרטים מדגסקר וקונג פו פנדה) לילדים, אבל לא גם המבוגרים נהנו. אגב, מדי ערב היה ניתן להצטלם עם הדמויות ברחבה הראשית.

ביום השמיני הגענו חזרה ל-Fort Lauderdale. בבוקר ירדנו מהספינה, לקחנו שאטל לחברת ההשכרה ומשם המשכנו למיאמי.

בשורה התחתונהספינה מדהימה ומפוארת, אבל רצוי לבחור מסלול אחר בקריביים.

תווית מחיר800 דולר לאדם.

שיהיה לכם טיוליס נפלא!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!