שופינג, מיוזיקלס, פיש&צ’יפס- חוויות מלונדון

סוכריות:

• גשר לונדון ומצודת לונדון.
  • ללכת לראות מחזות זמר! יש המון. המומלצים: וויקד, פנטום אוף דה אופרה, מלך האריות.
  • התחבורה הציבורית נהדרת- יש תחנות Tube בכל מקום.
  • מוזיאונים נהדרים (ובמיוחד: בריטיש מיוזיאום, הגלריה הלאומית).
  • חילופי המשמרות בארמון בקינגהאם.
  • פאבים מעולים עם אווירה אנגלית.
  • כיכר פיקדילי- מקבילה של הטיימס סקוור בניו יורק.
  • London Eye- הגלגל הענק. מומלץ בשקיעה (פירוט בהמשך הפוסט).
  • London dungeon- חוויה תיאטראלית שמציגה את “הצד האפל” של לונדון. בעיקר עם ילדים, אבל לא רק.
  • שופינג באוקסופרד סטריט (במיוחד- חנות גדולה של פרימארק).
  • אם אתם מבקרים בהרבה אתרים, מומלץ לרכוש את ה-London Pass
  • אתר מומלץ לתכנון הטיול- שאל לונדוני

כרישים:

• לונדון יקרה מאוד, בעיקר באיזורים המרכזיים. גם מבחינת לינה וגם מבחינת אוכל.
  • לונדון ענקית- רצוי ללון באיזור מרכזי, אחרת תבלו המון זמן על נסיעות ממקום למקום.
  • רוב הפאבים נסגרים ב-23:00.

בלונדון ביקרתי 4 פעמים, במצטבר מעל לחודש. לונדון מזכירה לי את ניו יורק- זאת עיר כייפית עם המון אטרקציות, מסעדות, שופינג ובילויים, אבל היא הרבה פחות יפה מערים אחרות באירופה. מתאימה מאוד לטיול עם ילדים ומתבגרים (הפעם הראשונה שלי בלונדון הייתה בטיול בת מצווש והיה מעולה!).

הפעם בחרתי לספר על טיול שעשיתי עם אחי לפני מספר שנים של 4 ימים.

ישנו בדירה (פרטים באתר הזה). האיזור לא כל כך מרכזי, אבל הדירה הייתה טובה ולא יקרה. למי שיכול, עדיף להשקיע קצת יותר ולמצוא דירה/מלון באיזור אוקספורד סטריט.

ביום הראשון, עשינו סיור ברובע היהודי העתיק. הסיור היה מאורגן ועבר בכל הנקודות המעניינות שמציגות את ההיסטוריה היהודית של לונדון. פרטים נוספים כאן

משם נסענו ל-Tower of London . זהו המבצר של לונדון שנבנה ב-1066 ובתוכו בית סוהר שבו נאסרו מתנגדי המלך. נמצא ליד גשר לונדון. יש סיורים מודרכים על ידי שומרי המצודה, מדי חצי שעה.

גשר לונדון

משם המשכנו למוזיאון המלחמה, המציג מוצגים ממלחמת העולם הראשונה והשנייה. הכניסה בחינם.

המשכנו לאוקספורד סטריט (תחנת oxford circus). הרחוב הארוך, עמוס החנויות- זה המקום לשופינג. הלכנו ברגל עד ל-Marble Arch. שימו לב שביום ראשון החנויות פתוחות רק מ-11:30 עד 18:00.

בערב צפינו במחזמר Phantom of the Opera. מציג בתיאטרון הוד מעלתה. אחד ממחזות הזמר הכי טובים שצפיתי בהם. הזמנו כרטיסים מראש באתר הזה.

תיאטרון Her Majesty

ביום השני, ביקרנו בבקינגאם פלאס (תחנת Victoria) וצפינו בחילופי המשמרות. רצוי לבדוק מראש את השעות של החלפת המשמרות (באתר זה).

אגב, בקיץ אפשר לבקר בחדרי הארמון עצמו. הלכנו ברגל לביג בן, שנמצא מאוד קרוב לשם.

נסענו ל”מוזיאון הבריטי” (תחנת Tottenham court road), מוזיאון עם מוצגים היסטוריים.

מומיה במוזיאון הבריטי. מוצגים היסטוריים

משם המשכנו ל-Notting Hill וביקרנו בשוק השווה Portobello Market– שוק צבעוני ומקסים.

ביום השלישי, נסענו לשוק Covent Garden. שוק מקורה גדול עם חנויות מגניבות.

משם המשכנו לקתדרלה של סנט פול, כנסיה בעלת חזות גותית מרשימה. מהכיפה של הקתדרלה יש תצפית נפלאה על העיר.

נסענו לעשות שופינג באוקספורד סטריט- כי פעם אחת לא מספיקה.

בערב צפינו במחזמר We will Rock You– מחזמר המבוסס על שירי להקת קווין. אני לא ממליצה על המחזמר הזה, כי העלילה מאוד דלה וגם ביצועי השירים לא מלהיבים במיוחד.

ביום הרביעי, נסענו לכיכר טרפלגר, הכיכר המרכזית של לונדון. הכיכר עצמה יפה ושווה ביקור (סעו לתחנת Piccadilly Circus).

בצמוד אליה נמצאת הגלרייה הלאומית– גלרייה שמציגה אומנות קלאסית ותערוכות מתחלפות. כשאנחנו היינו שם, הייתה תערוכה מדהימה של אמנים אימפרציוניסטיים שכללה כמה יצירות מפורסמות של ואן גוך.

בערב בילינו באיזור פיקדילי סירקוס, באיזור יש הרבה פאבים, מסעדות ודוכני פיש אנד צ’יפס.

מקומות מומלצים נוספים שביקרנו בהם:

• לונדון eye– הגלגל הענק שמשקיף על לונדון. נמצא ליד התמזה. אנחנו עלינו עליו בשקיעה, הנוף היה פשוט מדהים. ניתן לקנות כרטיסים בצמוד לגלגל (יש תור קצת ארוך). אנחנו קנינו כרטיס משולב ללונדון eye ולדאנג’ן.
הנוף מלונדון איי
  • דאנג’ן– ביקור במרתפי האימה של לונדון, סוג של חוויה תיאטרלית בשילוב מתקני שעשועים מפחידים. הדעות חלוקות לגבי האטרקציה, לדעתי ממש נחמד, בעיקר לילדים (מעל גיל 8). אנחנו נהננו מאוד גם ללא ילדים.
  • מאדאם טוסו– מוזיאון בובות השעווה המפורסם. נחמד אם אף פעם לא הייתם.
  • בית חב”ד– יש המון בתי חב”ד מעולים בלונדון. אנחנו היינו בבית חב”ד קטן וחמוד במזרח העיר. אירחו אותנו מאוד יפה.
  • מוזיאון המדע ומוזיאון הטבע– שני מוזיאונים סמוכים. מתאים מאוד לילדים.
  • סיור בשורדיץ’- סיור בעברית של ארטנטיב (סיורים אלטרנטיביים ששמים דגש על אמנות). הסיור שעשינו הוא סיור גרפיטי מגניב.

שיהיה לכם טיוליס נפלא!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!