רועשת, שוקקת ולא נחה לשנייה – חוויות מבנגקוק

סוכריות:

• עיר ענקית עם המון דברים לעשות ולראות.
  • כדאי להשקיע בעיר לפחות 4-5 ימים.
  • זה הזמן לשופינג- המון קניונים מיוחדים וסחורה מגוונת.
  • זולה מאוד!
  • לצעירים עדיף להתאכסן באיזור רחוב קוואסן. אופתיה נוספת היא למצוא מלון ליד מרכזי קניות (כמו MBK). ממליצה על מלון Asia
  • טיפ לכל תאילנד- להתמקח. המוכרים מצפים ממכם לעשות את זה.
  • ממליצה מאוד לעשות את הטיול בקנצ’נבורי, במיוחד אם לא הייתם בצפון.
  • אין על המסאז’ים של תאילנד! בבנגקוק יש מסאז’ים בכל מקום.
  • לא לפספס: MBK, ארמון המלך, רחוב קוואסן, Asiatique, האקווריום בסיאם פרגון.

כרישים:

• בנגקוק יכולה להיות קצת מרתיעה למי שלא מכיר- מאוד רועשת, מלוכלכת ומלאה בתופעות של זנות וחשפנות. מי שיכול להתחיל את הטיול באיים, לדעתי זה עדיף.
  • לשים לב איפה המונית מורידה אתכם: הגענו לפנות בוקר, נתנו לנהג המונית את השם של המלון בקאווסן והוא כמעט הוריד אותנו ליד ארמון המלך (מקום אחר). למזלנו, שמנו לב לטעות.
  • בבנגקוק נוסעים הרבה ב”טוק טוק”- מעין אופנוע שמחובר אליו קרון מפח. כלי תחבורה לא הכי בטיחותי, אך חוויה.
  • מזג האוויר בבנגקוק די משוגע ובדרך כלל מאוד מאוד חם שם.

בבנגקןק ביקרנו בינואר 2014, טיילנו בה 4 ימים (ועוד יומיים בקנצ’נבורי), כחלק מירח דבש של שלושה חודשים.

הגענו אליה אחרי ביקור באיים- קוסמוי וקופנגן. זוהי הייתה הפעם הראשונה שלי בבנגקוק ופעם רביעית (!) של מני.

הרכב: טיילנו חלק מהזמן בזוג וחלק מהזמן עם עוד ארבעה חברים מהארץ.

לינה: ביומיים הראשונים במלון Dang Derm על הקאווסן (מיקום מעולה) וביומיים האחרונים במלון Asia, מלון 4 כוכבים קרוב לקניון ה-MBK וחביב במיוחד על ישראלים.

ביום הראשון, הגענו במעבורת ובאוטובוס מקוסמוי ואז מונית לקאווסן. הקאווסן, מי שלא מכיר, הוא רחוב שוקק חיים: יש בו דוכני רחוב של אוכל ובגדים, מועדונים ומסעדות. ברחוב המקביל נמצא בית חב”ד ולרוב ישראלים (בעיקר צעירים) בוחרים להתאכסן בו.

מוכר בקוואסן מכין “בננה רוטי”

אנחנו בחרנו במלון בשם Dang Derm, במרכז הרחוב. הגענו אליו ב-6:00 בבוקר וכבר נתנו לנו את החדר. ישנו כמה שעות ואז הלכנו לאכול ארוחת בוקר ב”קשר הישראלי“- מרכז ישראלי עם מסעדה ישראלית שקרובה לקאווסן.

נסענו באותו יום למרכז הקניות MBK– מרכז קניות ענק שהוא פשוט חובה בכל עצירה בבנגקוק. יש בו 5 קומות עם חנויות בכל התחומים (בגדים, אלקטרוניקה ועוד). עשיתי שם החלקה יפנית ב-350 ₪ (יכול להיות שהמחיר עלה מאז).

אחר הצהריים נסענו לבזאר Asiatique (כחצי שעה נסיעה). בזאר ענק עם המון חנויות קטנות. אין בו הרבה תיירים והוא נאה ומטופח יחסית. צמוד אליו יש גלגל ענק.

בזאר “אסיטיק”

כדי לחזור, לקחנו סירת שאטל ומונית.

בערב הסתובבנו בקאווסן. הרחוב, כמו שאמרתי, די מדהים ויכול קצת להלחיץ בפעם הראשונה. הוא מלוכלך וצעקני. יש בו דוכנים עם “אוכל” לא קונבנציונלי (עקרבים, מישהו?), הרבה סוחרים ואנשים שמציעים מופעי “פינג פונג”.

ביום השני, ביקרנו בארבעה קניונים שונים:

1. טרמינל 21- קניון של 5 קומות, שכל קומה מעוצבת בסגנון של ארץ אחרת בעולם.
  2. סיאם פארגון– קניון מפואר לעשירון העליון.
  3. Pantip Plaza– קניון של 7 קומות של מוצרי אלקטרוניקה בלבד. היה שם הכל מהכל. חלק חנויות ממש וחלק דוכנים. להקדיש לפחות שעתיים.
  4. פלטניום– קניון של 5 קומות של בגדי נשים בלבד. אל תצפו לאיכות גבוהה.

בערב אכלנו ארוחת שישי בבית חב”ד- ארוחה מאוד גדולה (כ-300 איש) ומאוד נחמדה. לאחר הארוחה שרנו שירי שבת.

ביום השלישי, אכלנו ארוחת בוקר ב”מרכז למטייל“, עוד מקום ישראלי קרוב לקוואסן. משם נסענו ל ל”שוק סוף שבוע“, שוק ענק שמוכרים בו הכל. חלק מהשוק כולל חנויות של בגדי מעצבים. חוץ מזה יש חנויות תיקים ומזוודות, חנויות בגדים, מזכרות, מוצרי בית, ציורים ואפילו חיות! אני רכשתי שם מזוודה ב-1700 באט. כמובן שבכל מקום צריך להתמקח.

אחר הצהריים מני עשה מסאז’ בקרבת הקוואסן ואני מניקור (יש קוסמטיקאית ברחוב של בית חב”ד, שכל הישראליות הולכות אליה).

משם נסענו למסעדה מיוחדת בשם Chocolate Ville. היא מאוד רחוקה מהקוואסן- בערך שעה נסיעה. מה שמיוחד במסעדה הוא העיצוב שלה- היא נמצאת במתחם גדול הכולל בניינים המעוצבים בסגנון עיירה אמריקאית טיפוסית. זה בעצם נראה כמו דיסנילנד, אבל בלי מתקנים. מהר מאוד הבנו שאנחנו התיירים היחידים כאן. כל הקהל היו תאילנדים עשירים, לבושים יפה. המלצרים לא ידעו אנגלית בכלל. הזמנו פיצה, טבעות בצל ומיץ תפוחים. המחירים היו סבירים, למרות שמדובר במסעדה יוקרתית. בדרך חזרה לא הצלחנו למצוא מונית, אז לקחנו טרמפ עם זוג תאילנדים צעירים עד לתחנת רכבת תחתית. אגב, הם בכלל לא הכירו את רחוב קאווסן, מה שגרם לי להבין עד כמה הרחוב מיועד לתיירים והמקומיים לא מכירים אותו.

Chocolate Villa, Bangkok

בערב נסענו לשוק פטפונג- שוק לילה באיזור די מפוקפק, מלא במועדוני חשפנות. שוק רגיל עם סחורה כמו בכל מקום בתאילנד.

ביום הרביעי, נסענו לטיול של יומיים בקנצ’נבורי, עליו ארחיב בפוסט נפרד.

ביום השישי, הלכנו לארמון המלך. הכניסה למתחם עולה 500 באט. בארמון המלך חייבים להתלבש בצניעות והם מאוד מקפידים על כך. חברה שבאה עם מכנס שלושת-רבעי הייתה צריכה להשאיל חצאית ארוכה. מקפידים גם על הלבוש של הגברים- ביקשו מאחד החברים שלבש מכנס קצר להשאיל מכנסיים ארוכות (יש שם מקום שאפשר להשאיל בגדים).

ארמון המלך הוא מתחם יפה ומרשים, המורכב מארמון והרבה מקדשים. בתוך הארמון יש מקדש מיוחד לבודהה, שמי שנכנס אליו צריך להוריד נעליים ולהתיישב על הרצפה. לדעתי מומלץ מאוד לקחת סיור מודרך בפנים או לחלופין להיעזר במדריך טיולים עם מידע על ארמון המלך.

ארמון המלך, בנגקוק. מתחם מרשים

משם לקחנו טוקטוק לקניון סיאם פרגון. זהו קניון מאוד יוקרתי. יש בו הרבה מסעדות (אנחנו ישבנו במסעדה הודית). כמו כן, באותו קניון נמצא האקווריום Sea World, האקווריום הכי גדול באסיה. זהו כמו מוזיאון ענק לדגים, עם הסברים על כל דג. היו שם דגים מאוד מיוחדים- דגים שנראים כמו מקלות דקים, דגים נפוחים, דגים ענקיים (היה שם את הדג השני הכי גדול בעולם) וגם חיות ים מיוחדות כמו סוסוני ים, סרטנים ומדוזות. כחלק מהמוזיאון היה לנו סיור בסירה שקופה וראינו כיצד מאכילים את הכרישים.. כשיצאנו מהאקווריום הלכנו לסרט חמישה מימדים (כלול במחיר הכרטיס) על דגים ושמירה על איכות הסביבה. זה בעצם סרט תלת מימד עם רוחות ותנועה של הכיסאות. חוויה לכל המשפחה.

האקווריום בסיאם פרגון- חוויה לכל המשפחה

קניון ה-MBK נמצא ממש קרוב לסיאם פרגון. הלכנו לשם לקנות ציוד מטיילים (תאילנד הייתה היעד הראשון בטיול מסביב לעולם והיינו חייבים לרכוש כמה דברים). משם לקחנו רכבת עילית Sky train למלון שלנו, מלון Asia- יש תחנת רכבת בתוך המלון!

מבנגקוק המשכנו לסינגפור, אבל זה כבר סיפור לפוסט אחר 🙂

שיהיה לכם טיול מתוק !

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!