מסע אל ארץ המחר – פסטיבל טומורולנד Tomorrowland בבלגיה

סוכריות:

• הופעות מעולות- חוויה של פעם בחיים, גם לא לחובבי הז’אנר. השנה הופיעו כ-80 דיג’ייאים מכל העולם, כגון טייסטו, ארמין ואן ביורן, דיוויד גואטה, סטיב אנג’לו ועוד ועוד.
  • ההופעות בפסטיבל טומורולנד Tomorroland מתקיימות כל יום משעה 12:00 עד 1:00 בלילה.
  • התפאורה מדהימה! חשבו על כל פרט.
  • אטרקציות יוצאות דופן.
  • האוכל מאוד מאוד טעים ומגוון.
  • מכירים אנשים מכל העולם.
  • ארגון מעולה של onTour.
  • כל מי שמגיע מקבל צמיד שדרכו הוא משלם- מאוד נוח.
  • חשוב להוריד את האפליקציה של הפסטיבל. היא כוללת מפה מקוונת, לוח זמנים, רשימת הופעות, כמה כסף יש בצמיד.
  • מדיניות מאוד קשוחה לגבי סמים- אסור להכניס סמים לפסטיבל. מי שניסה, איבד את צמיד הכניסה שלו לפסטיבל.
  • עוד מידע תמצאו בבלוג של הילה מזרחי.
  • מומלץ לצפות ב-AfterMovie, הסרט המסכם של הפסטיבל (כאן אפשר לצפות בסרט של 2016).
  • כדי לקרוא את הלו”ז, כנסו לאתר הרשמי של הפסטיבל

כרישים:

• המרחק מה-dreamville ל-tomorrowland (כחצי שעה עד שעה הליכה).
  • מחירים- מחירי השתייה מאוד יקרים בפסטיבל.
  • מזג אויר אירופאי (לא נעים לישון באוהל בגשם).
  • בלגיה משעממת, עדיף להתחיל ולסיים באמסטרדם.
  • יש הרבה גניבות בפסטיבל, כדאי להיזהר ולא להסתובב עם דברי ערך.

ביולי 2017 מני נסע עם לפסטיבל טומורולנד Tomorrowland (סופ”ש ראשון). כאן הוא ישתף אתכם בחוויות המדהימות שעבר:

טסתי עם חבר בחבילה מאורגנת של 7 ימים של חברת אוןטור (ontour) לבלגיה/ לילה לפני ואחרי במלון בבריסל והעברות לפסטיבל.

לנו בבריסל במלון Thon, מלון 4 כוכבים מעולה. בפסטיבל ישנו במתחם “דרימוויל” באוהלים.

ביום הראשון, בשעות הבוקר המוקדמות טסנו לבריסל בטיסת אלעל ישירה. רוב המטוס הכיל חבר’ה שטסו לפסטיבל. כשנחתנו בבריסל נפגשנו עם נציג של און-טור, עמית, שדאג להעברות למלון. עלינו לאוטובוסים לכיוון המלון. בדרך עמית נתן לנו טיפים והסביר על הפסטיבל.

באותו יום הסתובבנו בכיכר המרכזית של בריסל (Grand Palace). אכלנו בסניף של Godiva (שוקולד בלגי מצוין) גלידה ושוקו קר. יש המון סניפים של גודייבה בבריסל.

בלילה הלכנו לסמטת הברים של בריסל. היו שם המון אנשים שגם באו לטומורולנד, הייתה שם אווירה ממש טובה. קרוב לשם יש קזינו וחלק מהחברים הלכו לשם.

ביום השני, קמנו מוקדם בבוקר. אכלנו ארוחת בוקר מעולה במלון. האוטובוסים לקחו אותנו ל-Tomorrowland. בעיקרון זאת נסיעה של חצי שעה, אך מכיוון שהיו פקקים הדרך ארכה שעה וחצי. כל העיירה שבה נמצא הפסטיבל, בום, מתרגשת ונרגשת- כולם נופפו לנו לשלום עם דגלי הטומורולנד.

כשהגענו ל-Dreamville, מתחם המגורים, הוא כבר היה עמוס באנשים. חיפשנו מתחם לישון בו. היינו קבוצה של כ-30-40 ישראלים. מצאנו מתחם מאוד נחמד בקשת השנייה (הרחוקה יותר). הקמנו שם את האוהלים וקנינו כיסוי נגד גשם (הכרחי).

מתחם Dreamville

חשוב לציין- כל מי שמגיע לפסטיבל מקבל צמיד שדרכו הוא משלם בכל מקום, למעט בסופרמרקט. התשלום הוא ב”פנינים”- מטבע מקומי של הפסטיבל. כל פנינה=יורו וחצי.

עשינו סיבוב היכרות בדרימוויל. לקחנו לוקר משותף לעשרה אנשים (עלות של כ-20 יורו)’ שם אחסנו את הדרכונים והארנקים. כמו כן, רכשתי סוללה לטלפון- אפשר להחליף אותה מתי שרוצים בסוללה טעונה. השירות עולה 6 פנינים ועוד 10 פנינים פיקדון.

מה יש בדרימוויל?

• בכל מתחם אוהלים יש עמדת מודיעין, שבה ניתן לקבל את העיתון של הפסטיבל, עדכוני מזג אויר וניתן לרכוש בקבוקי מים ב-2 פנינים. בעיתון של הפסטיבל יש את כל המידע לגבי ההופעות של אותו יום.
  • מקלחות- מקלחת עולה 2.5 פנינים. משעה 6:00-8:00 מקלחת עולה 1 פנינים. בשעות אחרות יש לחץ על המקלחות. יש גם מקלחות בחוץ בחינם (כמו בים).
  • מרפאה, שבה מחלקים קונדומים ואטמי אוזניים בחינם.
  • מנגלים- אפשר לעשות על האש.
  • סופרמרקט שבו אפשר לקנות רק באמצעות כרטיס אשראי. יש בו בקבוקי מים, בשרים, דברי חלב, לחמים, מעדנים, מוצרי היגיינה וכו’. מחירים זולים.
  • מספרה.
  • חנות איפור עם מאפרים.
  • חנות לציוד קמפינג.
  • מאפייה.
  • בית קפה טבעוני.
  • המון דוכני מזון.
  • ברים.
  • מתחם צ’יל אאוט עם בתי קפה ומסעדות.
  • חדר כושר.
  • מסעדת ארוחות בוקר שבה צריך להזמין מקומות מראש (לפני הפסטיבל).

ב-14:00 התחילה מסיבת הפתיחה בדרימוויל, אליה הורשו להשתתף רק אלו שלנו בדרימוויל. הייתה אוירה מדהימה. נכנסנו לקצב של הטומורולנד. כל שעה עלה דיג’יי אחר והתפאורה הייתה מטורפת.

המסיבה נמשכה עד 1:00.

המסיבה בדרימוויל

ביום השלישי, כולם בהתרגשות לקראת הטומורולנד. קמנו בשעה 8:00. אי אפשר לישון אחרי באוהל, בגלל השמש. לאחר ה”סידורים” של הבוקר (סופר, סוללה, קפה, ארוחת בוקר וכו’) , אכלנו ארוחת צהריים בדוכני המזון בדרימוויל.

התאפרנו בדגלי ישראל וצבענו את הגוף בצבעים שונים.

צעדנו לכיוון הטומורולנד בשעה 12:30. ליוו אותנו לוליינים והמון אנשים מכל רחבי העולם. בכניסה לטומורולנד יש בדיקות מאוד מחמירות של סמים ואלכוהול. אסור להכניס בקבוקים. מי שנתפס עם סמים מקבל 150 אירו קנס ולא יכול להיכנס יותר לפסטיבל.

בכניסה לטומורולנד יש עמדת מודיעין גדולה. ראינו סמטה של ברים ושוק עם מאכלים מכל העולם.

בהמשך הדרך התגלתה לפנינו הבמה המרכזית. השנה הנושא של ה-Tomorroland היה קרקס, והבמה עוצבה בהתאם. בילינו בבמה המרכזית כשעה. לאחר מכן הלכנו לאכול במתחם הענק של המסעדות שבתוך מתחם הטומורולנד.

הסתובבנו בין הבמות השונות של הפסטיבל- 16 במות שונות!!! בכל במה יש מוזיקה אחרת, תפאורה אחרת ואווירה אחרת. בין הבמות יש תהלוכות, אטרקציות כגון מגדת עתידות, הופעות אקרובטיקה וכו’.

לקראת 23:00 חזרנו לבמה המרכזית, שכבר הייתה מלאה עד אפס מקום. המופע הסתיים בשעה 1:00 במופע זיקוקים מטורף.

בין הדיג’יאים שתקלטו באותו יום: לוקאס & סטיב, מרשמלו, טייסטו, סטיב הוקי, פול ואן דייק, סולומון.

ביום הרביעי, מניסיון של אתמול, שחזרנו עייפים, החלטנו לצאת יותר מאוחר לטומורלנד. בדרימוויל הקימו מתחם טרמפולינות בסגנון וויפאאוט, שהיה ממש כיף ומטורף.

בילינו במתחם הצ’ילאאוט עד 15:00. אכלנו ארוחת צהריים בדרימוויל ואז יצאנו לטומורולנד. הליכה איטית של בערך שעה- להקה ששרה ליוותה אותנו בדרך.

הלכתי למגדת עתידות ליד הבמה המרכזית. שתינו המון- יש קוקטייל מיוחד שנקרא “קוקטייל טומורולנד” –  לימונדה, מלפפונים, לוונדר, וודקה אבסולוט. מדהים. עולה בערך 7 פנינים.

בטומורולנד היו הופעות שוות: הנרי, PFR, ארמין ואן ביורן, דימטרי וגאס, סטיב אנג’לו, מרטין גריקס, סולומון.

המופעים נגמרו גם היום בשעה 1:00. אחרי המופעים הלכנו לסופרמרקט (פתוח עד 3:00).

היום החמישי, היום האחרון של הפסטיבל. בבוקר ביקרנו במתחם צ’יל-אאוט וישבנו בבית קפה ואכלנו ארוחת צהריים.

בשעה 16:00 הלכנו לטומורולנד. באותו יום היו ההופעות הכי טובות: סלומון, דיוויד גואטה (ההופעה הכי טובה), סטיב אנג’לו, מרטין גריקס. חוץ מההופעות, עלינו לגלגל הענק בטומורולנד.

ביום השישי, קמנו מוקדם והתארגנו לתזוזה. ההסעה של הישראלים חיכתה לנו בשעה 9:00. הנסיעה לבריסל ארכה כ-40 דקות.

הלכנו למרכז בריסל, לאיזור של החנויות. משם המשכנו לכיכר המרכזית. ישבנו בסטארבקס.

הלכנו לפסל של הילד המשתין. אכלנו וופל בלגי ליד הפסל.

בערב הלכנו לקזינו ואכלנו במסעדה בעיר.

ביום השביעי, נסענו לחנט, עיירה סטודנטיאלית שדומה לברוז’, מרחק 40 דקות נסיעה מבריסל ברכבת. הסתובבנו ברחוב הראשי. המרכז של חנט נמצא רבע שעה הליכה מתחנת הרכבת. מקום מאוד יפה, משופע בכנסיות, קתדרלות, מבצרים ותעלות. אפשר לעשות שיט בתעלות.

מלבד זאת, יש שם סניף פרימרק גדול (יותר גדול מהסניף בבריסל).

חזרנו למלון. האוטובוס לקח אותנו לשדה התעופה בערב. טרקלין העסקים בבריסל מאוד נחמד: קפה של סטארבקס, המון בירות ווויסקי.

משם טסנו לארץ.

שיהיה לכם טיול !מתוק

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!

Comments

comments

2 thoughts on “מסע אל ארץ המחר – פסטיבל טומורולנד Tomorrowland בבלגיה”

1. מעניין מאוד. מאדו צבעוני ונראה חלומי. זה ממש כמו לעבור למדינה אחרת. חבר בעבודה שלי היה בפסטיבל OZORA בהונגריה – הלוגיבטיקה דומה , הסגנון שונה. מקסים בעיני שיש המון פסטיבלי מוסיקה, לקלוע לטעם של כל אחד.

1. נכון, יש המון המון פסטיבלים של מוסיקה, בעיקר באירופה. אבל Tomorrowland הוא אחד הגדולים וההמוניים. גם אם לא מתחברים למוזיקה עצמה, החוויה היא מאוד מיוחדת- האנשים שפוגשים, המופעים והתפאורה.