מדריך למטיילים בסוז’ו ובעיירות המים בסין- פוסט אורח

מאת JAVIER PLECEL

היום חוויאר (שביקר מעל ל-20 פעמים בסין!) הגיע להתארח בבלוג כדי לספר לנו איך להגיע לעיירות המים היפיפיות של סין. מדובר בעיירות המוקפות בתעלות ובנחלים ומהוות יעד תיירותי מבוקש.

עיירות המים נמצאות ליד העיר התיירותית סוז’ו (SUZHOU).
המטייל העצמאי יכול להגיע משנגחאי לסוז’ו ברכבת או באוטובוס. תחנת הרכבת סמוכה לתחנת האוטובוס. מומלץ לקחת את הרכבת המהירה ש”טסה” מעל ל- 300 קמ”ש (הנוסעים לא מרגישים את המהירות) וב-35 דקות ניתן להגיע לתחנת הרכבת של סוז’ו.

נסיעה באוטובוס היא אופציה זולה יותר, אבל לוקח להגיע ליעד שעתיים וחצי.

הגענו לסוז’ו, עיר שבה מתגוררים כ-2 מיליון תושבים. האתרים המפורסמים של העיר סוז’ו הם הגנים. אם רוצים לבקר בכולם סביר שיומיים יספיקו. עם זאת, רוב התיירים בוחרים בשני גנים ומקדישים יום שלם לטיול בגנים.

יש 8 עיירות מים מוכרות באזור סוז’ו. סין מדינה ענקית ושכותבים “באזור” חייבים להבין ש”אזור” בסין כולל לפעמים כמה מאות קילומטרים מרובע ולהגיע ממקום למקום יכול לקחת זמן רב. פירוט על העיירות ניתן לקרוא בפוסט הבא:

http://www.chinahighlights.com/shanghai/nearby-ancient-town.htm

אני ביקרתי בשתי עיירות: ZHUJIJIAO ו ל TONGLI. הראשונה היא הגדולה ביותר מבין העיירות באיזור והשנייה פחות מתויירת ויותר שקטה (בכל זאת הרבה מאוד אנשים מבקרים בה).

 

צמוד לתחנת רכבת של סוז’ו בצד שמאל (אם הגב שלנו פונה לתחנה), יש תחנת אוטובוס ותראו שלט שכתוב TOURIST BUS (כתוב באנגלית). זה לא אוטובוס מיוחד של תיירים, אבל בגלל שהאוטובוס מגיע לאזור של מטיילים, כך החליטו לקרוא לאוטובוס. בקומה הראשונה של התחנה ישנן קופות ובהן ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה לטונגלי. יש אפשרות גם לקנות בהן גם את הכרטיס כניסה לעיר העתיקה, עם הנחה מסויימת.

עולים על האוטובוס לפי השעה המתוכננת ואחרי שעה נסיעה נגיע ליעד הסופי של האוטובוס: תחנת האוטובוס של העיר TONGLI.אם אתם רוצים לחזור באותו היום שימו לב- יש לוח עם שעות יציאה בחזרה של האוטובוסים. האחרון יוצא בסביבות השעה 19:00 ואין יותר אוטובוסים עד הבוקר!

אם אתם רוצים לבקר גם ב TONGLI ו גם ב ZHUJIJIAO סביר שלא תספיקו ביום אחד.

מאוד יפה להסתובב בערב בעיירות המים ואם חוזרים באותו היום, אין אפשרות ליהנות מארוחה באחד המסעדות על התעלות. לכן מומלץ, אם ניתן, להישאר ללון בהן.בעיר TONGLI ובעיר ZHUJIJIAO יש בתי מלון, מסעדות וחנויות ויש חיים של מקומיים ללא קשר לאתרים התיירותיים. בתי מלון באזור יחסית פשוטים ולא תמצאו פה בתי מלון מפוארים או ברמה של 4 או 5 כוכבים כמו בעיר סוז’ו.

מתחנת האוטובוס של TONGLI  יש 2 אופציות : או לבקר בעיר העתיקה של TONGLI או להמשיך ל ZHUJIJIAO.

מחוץ לתחנת האוטובוס מחכות מכוניות פרטיות שבהן נהגים שמוכנים להסיע כמה מטרים מהכניסה לעיר העתיקה עבור תשלום של 10 RMB (שזה המחיר גם של מונית) .כשחוזרים מהעיר העתיקה צריך מהיציאה ללכת ברגל כ- 300 מטרים עד שיוצאים מהאזור ושם ניתן לתפוס מונית. מוניות לא נכנסות עד הכניסה ואנחנו חיכינו כמה דקות ללא הצלחה, עד שהתחלנו ללכת ישר והגענו למחסום שמפריד בין כניסה לאזור.

אופציה שנייה: מתחנת האוטובוס של TONGLI לוקחים אוטובוס מקומי, קו 758 ל ZHUJIJIAO (כ-45 דקות נסיעה) עד התחנה האחרונה של האוטובוס ושם אתם יורדים. מאוד קל, כי זאת התחנה הסופית של הקו.

מפה הולכים ברגל בערך 20 דקות או לוקחים טוק טוק, שעבור 10 RMB יקח אותכם עד כמה מטרים מפתח העיר. מחיר האוטובוס מ TONGLI ו עד ZHUJIJIAO שלוקח 45 דקות נסיעה עולה 1 RMB והטוק טוק ל 5 דקות נסיעה 10 RMB !

חוזרים כמו שהגעתם או יש אפשרות לישון במקום.

עצות שלי: תבדקו תמיד מתי יוצא האוטובוס האחרון ! תדפיסו בסינית שם העיר והאתרים שאליהם אתם רוצים להגיע! המקומיים מאוד נחמדים אבל לא מבינים אנגלית.

 

תהנו!

 

 

Comments

comments