כריסטמס בברלין- פוסט אורח

בעלי, מני, טייל בחודש דצמבר 4 ימים בברלין. זו הפעם השנייה שלו בברלין. בפעם הראשונה שביקרנו בברלין ביחד, לא נהנינו מהעיר, חווינו אותה כאפורה ולא מעניינת. הפעם, מני חזר נפעם מיופי העיר, שכרגע מקושטת בשווקי כריסטמס מיוחדים ובאטרקציות מגניבות. בפוסט הנוכחית, מני יספר לכם איך זה לבקר בברלין בתקופה זו של השנה.

סוכריות:

• מאוד מומלץ לבקר בברלין בתקופת הכריסטמס. חוויה שונה לחלוטין מאשר בקיץ.
  • ללון באיזור Kodam, איזור מרכזי מאוד.
  • הפרימרק בשלוס עדיף מאשר באלכסנדרפלץ (פחות עמוס).
  • השוק ב-ג’נג’רמרקט. גדול, אוכל מעולה ומופעים.
  • לא לפספס את הקרפ קינדר!
  • מגלשות הקרח בפוסט-דם.
  • סיור אישי של “חוויה ברלינאית“- שווה בטירוף!
  • מומלץ לרכוש כרטיס סים בחנויות Saturn (חנויות אלקטרוניקה) ב-10$, כולל 750 מגה של אינטרנט מהיר.

כרישים:

• רוב החנויות סגורות ביום ראשון ולא מומלץ ללכת לפרימרק בגלל הצפיפות. כדאי לסגור מראש אטרקציות שפתוחות ביום זה.
  • הקניונים (מול אוף ברלין, ארקדש וכו’) לא זולים במיוחד.
  • קרררררר…. צריך להתכונן מראש לקור- לבוא מצוידים בצעיפים, כובעים וכפפות.

אני וחבר הגענו בטיסת ארקיע לעיר, כחלק מחבילת נופש שכוללת העברות. הגענו למלון מרק, מלון ארבעה כוכבים באיזור הקודאם, שחביב במיוחד על ישראלים. יש על המלון דעות חלוקות. לדעתי, הוא עונה על הדרישות של מי שרוצה לטייל בעיר ולא לנפוש (מיקום מרכזי, מקלחת חמה, ארוחת בוקר טובה). חיסרון מרכזי במלון – המיטות לא היו נוחות בכלל.

ביום הראשון הלכנו לאורך הקודאם ונכנסנו לחנויות שונות. לאחר מכן אכלנו במסעדה מקסיקנית שנקראת דולורס. המשכנו לקה דה ווה (שדרת החנויות) ולאחר מכן הסתובבנו בשוק חג המולד שמול הקה דה וה. אכלתי קרפ קינדר שהיה מעולה (מומלץ מאוד!).

שוק חג המולד. צילום: Pixabay

ביום השני,  נסענו לחנות הכלבו פרימארק שנמצאת בשלוס. היה מעולה- לא צפוף מידי ויש מבחר מאוד גדול של בגדים. לאחר מכן לקחנו את קו 100 מהמלון לכיוון ה”אלכסנדר פלאץ”. הסתובבנו בחנויות (שוב פרימרק).

מגדל הטלויזיה. צילום: pexles

ביקרנו בלונה פארק מטורף מאחורי המלון. בשעת הערב הלכנו לכיוון שוק חג המולד במזרקת נפטון ועלינו לגלגל הענק.

לאחר מכן הלכנו ל”האקשה מרקט”. אכלנו גלידה בארמוניו (רשת גלידריות בינלאומית מדהימה) ואכלנו בבריד אקספרסמסעדת בשרים ברובע מיטה. בשעות הלילה המאוחרות יצאנו לבר שמעוצב בסגנון עליסה בארץ הפלאות, בשםFairytale“.

ביום השלישי, שהיה יום ראשון בשבוע, הסתובבנו ברחובות והכל היה סגור. הרגשנו קצת החמצה ביום הזה. בערב הלכנו לקרקספליק פלאק“, קנינו את הכרטיסים הזולים אבל הקרקס היה חצי ריק לכן ישבנו במקומות ממש טובים. לאחר מכן אכלנו בהארד רוק קפה ליד המלון.

ביום הרביעי, נסענו בקו 200 לשער ברנדנבורג וביקרנו באנדרטת השואה.

שער ברנדנבורג

משם צעדנו לכיוון כיכר פוסטדאם ואכלנו בואמפיניו. הסתובבנו בשוק חג המולד, שתינו משקה אלכוהולי חם וגלשנו במגלשת השלג.

מגלשות השלג בפוסטדאם

לאחר מכן הלכנו לקניון ארקדש ולסוני סנטר. משם הלכנו למול אוף ברלין ואז צעדנו ברגל לכיוון הצ’ק פוינט צארלי ולאחר מכן הלכנו לשוק בג’נדג’רמרקט שם אכלנו מרק גולש טעים מאוד . לאחר מכן חזרנו שוב לאלכסנדר פלאץ ולחנויות ליד ומשם חזרנו למלון לטיסה לארץ.

בשורה התחתונה- ברלין היא יעד זול ומושלם לטיול כריסטמס!

Comments

comments

One thought on “כריסטמס בברלין- פוסט אורח”