טיפים למטייל בארה”ב

החלטתם שאתם רוצים לטייל בארה”ב? הנה אני פה לעשות לכם קצת סדר! 🙂

אז שמרו את הכתבה הבאה בדפדפן או שתפו אותה עם חברים שמתכוונים לטייל בארץ הענקית הזאת.

 

איך מתחילים לתכנן את הטיול?

אתם צריכים כמובן לחשוב על איזור מועדף. זה תלוי, לדעתי, בכמה זמן יש לכם לטייל. אם יש לכם פחות משלושה שבועות, התרכזו באחד החופים (מזרחי/מערבי). אם יותר, אפשר לתכנן טיול coast-to-coast (“חוף לחוף”).

יש קבוצה נהדרת בפייסבוק בשם “ארה”ב למטיילים“, בה אפשר להתייעץ לגבי תכנון המסלול ובעצם כל דבר הקשור לטיולים בארה”ב.

אם אתם מחפשים טיול בסגנון של נופים, טבע ומקומות לא שגרתיים, ממליצה בחום להיעזר באתר של ערן The Laughing Traveller.

עצמאי או מאורגן?

שוב תלוי. תלוי באיזה הרכב אתם נוסעים, מה רמת השליטה שלכם בשפה האנגלית, איזה סוג של מטיילים אתם. קראו את הפוסט שלי בנושא טיולים מאורגנים, מקווה שזה יעזור לכם להחליט.

איך מוציאים ויזה???

כדי להיכנס לארה”ב תושבי ישראל חייבים ויזה וכדאי להתחיל בתהליך כמה שיותר מוקדם (מומלץ, כמובן, להוציא ויזה לפני שקונים כרטיסי טיסה). יש למעשה שתי אופציות:

  1. לעבור את התהליך לבד- להוציא ויזה בשגרירות ארה”ב. פרטים ניתן למצוא באתר השגרירות
  2. לשלם לחברה שתבצע עבורך את התהליך.

מי שבחר לבצע את התהליך בעצמו, ייאלץ להתמודד עם מילוי טפסים מתישים בין שעה לשעתיים שבסיומם יקבע תור לשגרירות לראיון. מי שייעזר בחברה ימלא רק טופס קצר והם כבר קובעים את התור לשגרירות (לפי בקשתכם כמובן). בכל מקרה, צריך להצטלם בגודל מסוים (תמונות יותר גדולות קצת מפספורט)- זאת ניתן לעשות בחנויות צילום.  

כאשר יגיע תורכם להגיע לראיון בשגרירות, תאלצו להיכנס לבניין השגרירות בת”א בלי כלום (יש חנויות באיזור שמציעות שמירת חפצים). שם תעמדו בתור ארוך עד שיגיע תורכם. הראיון קצר מאוד וממוקד.

טיפ חשוב: נסו להוכיח שיש לכם את כל הסיבות שבעולם לחזור לארץ אחרי הטיול. אם יש לכם מקום עבודה קבוע יהיה לכם הרבה יותר קל להשיג ויזה. רצוי להצטייד במכתב ממקום העבודה.

אם תקבלו ויזה, לרוב (לא תמיד, אך ברוב המקרים) היא תהיה בתוקף ל-10 שנים. גם אם נגמר לכם הדרכון ואתם מוציאים דרכון חדש, ודאו שאתם טסים עם שני הדרכונים- הדרכון החדש + הדרכון עם הויזה.

בכל מקרה, שימו לב שיראיינו אתכם בכניסה לארה”ב, בדרך כלל ראיון קצר (למה באתם ומה אתם מתכוונים לעשות כאן).

מאיפה מזמינים כרטיסי טיסה?

אלעל טסה בטיסה ישירה לניו יורק, אבל כמובן שאפשר לבחור גם חברות אחרות. בדרך כלל הטיסות יכללו קונקשיין באירופה. ממליצה לנסות את מנוע חיפוש הטיסות Skyscanner.

איך משיגים חבילת גלישה ושיחות בזול?

יש שתי אופציות שוות:

  1. לרכוש מהארץ חבילה של גולן טלקום– ב-99 ₪ תוכלו לעשות חבילה הכוללת שיחות לארץ וחבילת גלישה של 6GB. 
  2. לקנות בארה”ב חבילה (אנחנו רכשנו בחנות מקומית ב-40$). שווה לנסות ברשת AT&T.

איך אפשר לחסוך בעלויות?

רוב ארה”ב (מלבד הערים הגדולות כמו LA ו-NYC) זולה למדי (לינה, אוכל, דלק וכו’). כדי לחתוך בהוצאות, אני ממליצה להיעזר באתר Hotwire (מזמינים מלון לפי מיקום וקריטריונים ומגלים את שם המלון רק לאחר ההזמנה) ובאתר גרופון לחיפוש דילים על אטרקציות.

איך מתניידים?

כמובן, תלוי בסוג הטיול. אם טסתם לניו יורק/סן פרנסיסקו/ לאס וגאס, אין צורך לשכור רכב (או יותר נכון- עדיף שלא…). רצוי להוריד מראש את אפליקציית Uber– הזמנת תחבורה שיתופית. אפשר גם להשתמש בגוגל מאפס על מנת לבדוק את התחבורה הציבורית.

לעומת זאת, אם אתם מתכוונים לטייל במיאמי, בלוס אנג’לס או לנסוע בין ערים שונות, כמובן שתצטרכו לשכור רכב. ההמלצות שלי (מניסיון): לשכור רכב מראש עוד בארץ ולשים לב טוב טוב לאותיות הקטנות לגבי הביטוח! כבר קרה לנו שנאלצנו לשלם המון על ביטוח נוסף…

איך אני אדע מה כדאי לעשות בכל מקום?

או, בשביל זה יש את האתר שלי 🙂

מוזמנים לקרוא על מסלולי הטיול שלי-

ניו יורק

מיאמי

קרוז לקריביים

לוס אנג’לס

סן דייגו

לאס וגאס

יש לכם עצות נוספות? כתבו לי בתגובות!

שיהיה לכם טיוליס נפלא!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!

Comments

comments