קרואסון בעיר האורות- חוויות מפריז

סוכריות:

• לעלות לאחת (לפחות) מנקודות התצפית הבאות: כנסיית נוטרדאם, מגדל אייפל, שער הניצחון.
  • קרואסון ובגט חם באחת מהקונדיטוריות הרבות המפוזרות ברחבי העיר.
  • רובעים שכדאי לבקר: המארה, הרובע הלטיני, מונמרטר.
  • יורודיסני- המקום הכי שמח בעולם!
  • שאנז אליזה- נחמד להסתובב שם, למרות שממש יקר.
  • לובר- לפחות חצי יום.
  • מומלץ לבקר בארמון ורסאי ובגנים.
  • רצוי ללון ברובע הלטיני או באיזור הלובר. אם אתם יותר בקטע של חיי לילה- ממליצה ללון באיזור Republic.
  • מומלץ לעשות שייט על הסיין בערב- מאוד יפה.
  • אם אתם סטודנטים- מומלץ להוציא כרטיס סטודנט של איסתא. נותן המון הנחות (הנחה משמעותית ביורודיסני!)
  • התחבורה הציבורית מעולה (המטרו מאוד נוח). מידע על תחבורה ציבורית אפשר למצוא כאן
  • לקרוא את הבלוג של הפריזאית ולהיעזר במפה שלה.
  • להעזר במסלולי הטיול של פרנקופילים אנונימיים.
  • לחובבי הקולינריה- ממליצה בחום על הבלוג של שרון היינריך, שגם מציעה סיורים קולינריים בעיר.
  • ריכוז מידע על המוזיאונים בפריז.

כרישים:

• פריז יקרה מאוד. בעיקר בכל מה שקשור ללינה ומסעדות. כמובן, זה לא המקום לעשות שופינג.
  • החדרים במלונות קטנים למדי. עדיף airbnb.
  • התורים בהרבה אתרים מאוד ארוכים (כנסיית נוטרדאם, אייפל, שער הניצחון). כדאי להזמין כרטיסים מראש, אם מתאפשר.
  • לפעמים דווקא המסעדות והפטיסרי המפורסמות טובות פחות ממסעדות/פטיסרי שמוצאים “על הדרך”. לא ממליצה “לרדוף” אחרי מסעדה מסוימת או לעמוד שעה בתור ב-Pierre Herme. לא שווה את זה- מניסיון.
  • להיזהר מכייסים, בעיקר באיזור המונמרטר! ראיתי במו עיני גבר מנסה לכייס אישה במדרגות של הסאקרה-קר, שימרו על החפצים מכל משמר.
  • עוד מלכודת תיירים שנפלתי בה כמו טירונית- הציירים בכיכר האמנים במונמרטר. צייר אחד הציע לצייר אותי בזול ואפילו לא התעקש שאשב ישר מולו ובסוף צייר סתם משהו שלא דומה לי בכלל. לצערי נאלצתי לשלם לו.
  • שימו לב- כשנוסעים מחוץ לעיר (למשל, ליורודיסני) צריך לקנות כרטיס רכבת מתאים ולא להסתמך על כרטיס התחבורה הציבורית שמתאים לנסיעות בתוך פריז. אותנו תפסו פקחים על הרכבת והיינו צריכים לשלם קנס.

רציתי הרבה זמן לכתוב פוסט על פריז.

ביקרתי בפריז 4 פעמים, אני מאוד מאוד אוהבת את העיר הזאת, היא אחת מהבירות האירופאיות האהובות עלי. אני גם דוברת צרפתית, אז כמובן שזה כיף להזמין קרואסון בשפת המקום 🙂 (למרות שבשנים האחרונות יותר ויותר פריזאים שולטים באנגלית). היא מתאימה מאוד למשפחות, טיול רומנטי לזוגות וגם לקבוצה של חברות (יצא לי לבקר בה בכל אחד מההרכבים הללו :)).

כמובן, שהאטרקציות ונקודות העניין שונות לכל אחד מההרכבים וגם תלויים בכמה אתם רוצים להספיק לראות. יש דברים שעשיתי בביקור הראשון שלא אעשה בביקור החמישי וההפך. עם זאת, יש לדעתי כמה נקודות שהן די חובה בכל טיול לפריז.

אני ומני אפילו עשינו צילומי חתונה בפריז!

צילומי חתונה בפריז. צלם: יוני רובינס.

התלבטתי איזה מסלול טיול לתאר והחלטתי לספר על המסלול שעשיתי לפני כמה שנים, במשך 7 ימים (אגב, בפעם האחרונה שהייתי בפריז ביקרנו בה רק כמה שעות וגם היה נפלא!).

לנו בדירה מקסימה קרוב ללובר, שלצערי כבר לא מוצעת להשכרה. כדאי להיכנס לאתרי השכרות דירות או לחלופין ל-airbnb ולחפש שם, יש המון.

ביום הראשון, הגענו אחר הצהריים. יצאנו לטייל בגני טולרי, אלו גנים יפייפיים שנמצאים קרוב ללובר. באחד הביקורים שלי בפריז הקימו בגנים מתקני שעשועים בסגנון לונה פארק. נחמד גם לילדים וגם למבוגרים.

ליד הגנים נמצא ה”קונקורד”- כיכר שבמרכזה מונומנט (יש שם דוכן קרפים לא רע בכלל). משם משתרעת השדרה “שאנז אליזה” (Champs Elysees). השדרה רחבה ומלאה בחנויות יוקרה ופטיסרי. למרות שמאוד יקר שם, נחמד להסתובב בין החנויות ולחוות את האווירה הפריזאית. השדרה מסתיימת בשער הניצחון (Arc de Triomphe). שער הניצחון הוא מרכז שממנו משתרעות מספר שדרות, מה שמכונה “הכוכב” (L’etiole).

“הכוכב”

את היום השני, הקדשנו למוזיאון הלובר. הלובר הוא מוזיאון ענק ורחב היקף בצורה שמאוד קשה להגדיר או לתאר- אזדקק למספר של פוסטים כדי לתאר את כל מה שהוא מכיל. ביקרתי בהרבה מוזיאונים באירופה ואני יכולה לומר בכנות שאין שני לו. בפעם הראשונה שביקרתי בו הייתי בת 12 (טיול בת מצווה) ומאוד נהנתי, כך שהוא מתאים גם לילדים.

מוזיאון הלובר

גם אם אתם מאוד לא חובבי אמנות/מוזיאונים, לדעתי אי אפשר לוותר עליו, ולו בכדי לבקר ביצירות המפורסמות והחשובות ביותר (כמו המונה ליזה או הונוס ממילו). אבל הוא מציע הרבה מעבר לכך. יש בו יצירות אמנות מתקופות שונות (מלפני הספירה ועד ימינו), מאיזורים שונים ובסגנונות שונים. אני התמקדתי בעיקר באגף של האמנים ההולנדים, אבל זה כמובן עניין של טעם אישי.

ליד הלובר יש בית קפה יוקרתי (ויקר) בשם אנג’לינה. מומלץ לשתות שם שוקו חם ולאכול מקרון.

בערב הלכנו לבית הכנסת לתפילת ערב חג סוכות. בית הכנסת “דה לה ויקטואר“, בית הכנסת הגדול של פריז- מבנה מרשים ומפואר ברחוב De la Victiore. המבנה יפה מאוד, התפילה היתה מעניינת (שירת מקהלה) והקהילה המקומית אירחה אותנו בסוכה. ממש חוויה.

ביום השלישי, ביקרנו במגדל אייפל ועלינו למעלה, לנקודת התצפית. בפריז יש מספר נקודות תצפית ולדעתי אם זה הביקור הראשון שלכם בפריז, שווה לעמוד בתור (או להזמין כרטיסים מראש) כדי לעלות על המגדל.

תצפית על המגדל עצמו- ליד תחנת המטרו טרוקדרו.

אחר הצהריים עלינו לאיזור מונמרטר.
ביקרנו במוזיאון דאלי, מוזיאון שמציג כ-300 יצירות של סלבדור דאלי. די מיותר.
לאחר מכן ביקרנו בכנסיית סאקרה קר (“הלב הקדוש”). כנסייה מאוד יפה. שימו לב שאסור לצלם שם מפנים.

מחוץ לכנסייה יש בדרך כלל מופעי רחוב, קרוב למדרגות. באיזור יש רובע אמנים נחמד עם כיכר ובתי קפה, שם אפשר לשבת ולשתות קפה או-לה או שוקו פריזאי חם. הרבה אמנים מציירים שם דיוקנאות.

צייר מצייר דיוקן של בחורה באיזור המונמרטר

שימו לב לכייסים או לעוקץ תיירים.

ביום הרביעי, נסענו ליורודיסני, מחוץ לעיר (כשעה נסיעה ברכבת מתחנת גאר דה ליון). ביקרתי כבר 3 פעמים ביורודיסני, עדיין בלי ילדים, לדעתי אפשר להנות מאוד גם כמבוגרים.

יש שני פארקים צמודים- הפארק הראשי והאולפנים, שני הפארקים מהנים מאוד. כוללים המון מתקנים ואטרקציות לכל הגילאים (כולל רכבות הרים שוות). מומלץ להישאר עד הערב ולראות את המצעד.

ביום החמישי, ביקרנו באיל דה לה סיטה (Ile de la cite)- אי בתוך הסיין. כדי להגיע אליו צריך לעבור גשרים יפים, כמו פונט נוף. עברנו גם בגשר המנעולים (Pont des Arts).

Ponts Des Arts

מעבר לנהר ביקרנו בכנסיית נוטרדאם (כדי להיכנס לא צריך לעמוד בתור) ועלינו לתצפית (442 מדרגות!). כדי לעלות לתצפית עמדנו כ-40 דקות בתור, אך זה היה שווה את זה.

הנוף מכנסיית נוטרדאם

לא רחוק משם נמצא “מוזיאון ד’אורסה” (Musée d’Orsay), מבנה ששימש בעבר כתחנת רכבת. גם המבנה מעניין וגם התערוכות- נמצאות בו יצירות של רודן ושל אמנים אימפרסיוניסטים. בילינו שם כשעתיים.

ביום השישי, ביקרנו בארמון ורסאי. הוא נמצא מחוץ לפריז ומאוד מומלץ לבקר בו אם יש זמן. הארמון עצמו מאוד יפה ומרשים, אך יותר מכך- הגנים שלו. כדאי להקדיש יום שלם.

מזרקה בגני ורסאי

בערב עשינו שייט על הסיין. יש מקומות על הגדה שבהם אפשר להזמין את השייט במקום. השייט אורך כשעה. מאוד מומלץ.

ביום השביעי, ביקרנו ברובע הלטיני ובגני לוקסמבורג. הרובע הלטיני הוא איזור מהמם, שכיף להסתובב בסמטאות שלו. בתי הקפה יקרים, אך נותנים באמת “אווירה פריזאית”.

גני לוקסמבורג ממוקמים באיזור אחר. אם אתם מתכננים טיול ארוך בפריז, שווה לכלול גם אותם. המלצה שלי- לקנות גבינות ובגט ולעשות שם פיקניק.

מקומות נוספים שבהם ביקרתי בטיולים נוספים:

• איזורי הבילויים של פריז הם איזור הבסטיליה והרפובליק. באחת הפעמים בפריז, לנתי בדירת airbnb ברחוב Oberkampf באיזור הרפובליק- רחוב עם הרבה ברים ומועדונים בסגנונות שונים (למשל, היה מועדון רוק כבד ליד הדירה ששכרנו וגם בר עם באולינג) וחנויות וינטאג’. עוד מידע על האיזור כאן.
  • בר נחמד בסגנון לטיני באיזור הבסטיליה- Barrio Latino.
  • ממליצה על גלידת אמורינו יש כמה סניפים בעיר.
  • רובע המארה- איזור עם כיכרות, פטיסרי מיוחדים וחנויות קטנות. מתאים לטיול קולינרי. חוויה מיוחדת שהייתה לנו שם היא ביקור בסלון התה Mariage Freres, שבו אכלנו קינוח שוקולד מצופה זהב (!)

שיהיה לכם טיוליס נפלא!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!